Sabtu, 05 April 2014

Sejarah Seputar Selasari


SAJARAH PATAPAN  JEUNG GUHA GEDE


Sumber : Eyang Anom
            Kaceluk Perbu demang dayang sri nyaeta Kiai sembah dipataruna,mabak -mabak di daerah anu ayeuna di sebutna babakan nepi ka anak baranahan. Hiji waktu maranehna hayang ulin ka hiji tempat ( lokasi saeutik tapi betah) malah aya patapan luhur jeung guha gede. Anu ahirna eta tempat teh di aranan banjar sari nu artina Banjar teh ngajar sari teh rasa.
            Lila waktu ahirna loba turunan bari jeung sapamikiran jeung anjeuna,hiji waktu usum halodo. Maranehna naek ka hiji tempat pas wanci ngalaksanakeun ibadah solat lohor neangan cai nu ahirna manggih leuwi dina lelegok handapeun tangkal ceuri.  Ahirna eta tempat di aranan kali ceuri ( kali curi mun ayeuna mh)
            Hiji waktu dina usum bungbuahan maranehna neangan kadu ka pasir dudan anu nanjakna ge undur ngalungsar. Ngorehan kadu nu ahirna manggih dina sisi cai nu ahirna eta tempat di aranan kali duren,kali teh cai duren teh kadu.

            Riwayat ki pancur lantaran aya kai mancur lantaran dewi sawung galih ti pulo nusakambangan rek  ngalalakon ka pajajaran jaman halodo keneh hese neangan cai Keur waktu aleureun di pasir buah,ahirna ngeduk cai ti leuwi garu curug cimanggu terus dipelak dina ampel koneng. Mun aya keneh ayeuna eta tempat teh jadi pamandian ambeh awet ngora.

            Singkat carita : perbu demang dayang sri nyaeta kiai sembah dipataruna teh pupus. Di kubur di astana heubeul dina handapeun tangkal bungur. Ayeuna mh tangkal eta teh geus di tuar nu ahirna kiai sembah dipataruna ngahiji ka patapan luhur

            Riwayat guha gede : kasebut guha gede,,caritana embah gede jeung nini gede ngancik di eta guha. Asalna mh maranehna ti guha reregan salakambang,bisa di sebut ngancik di dua tempat(guha reregan jeung guha gede banjar sari) sanajan guha leutik tapi anehna pernah dipake panyumputan ku jalma sagolongan harita jaman gorombolan.

Kuncen Guha Gede    : Ki Umin ( Eyang Anom)
Kuncen Patapan          : Aki Mursah turun ka Ki Asdi (Teu aya nu Nerasken)
Dusun Banjarsari Desa Selasari.


SAJARAH TAPAK KI JONGRANG

SUMBER : Aki Kudik Cikawung
Di sebut ki jongrang jalma sakti pangawakan jangkung,tapak na sakitar panjang 50 Cm (tapak suku kenca). Ayana di leuwi dulang guha lanang,tapak eta aya dina wates tilu desa nyaeta desa bangun karya,desa jadi mulya jeung desa selasari. Ki jongrang teh turunan anu di sebut taraju nyaeta aya dua,nu kahiji sembah agung (cijulang) nu kadua aki gede / nini gede (guha gede/guha reregan) ceuk sumber tapak suku katuhu ayana di padaherang.caritana baheula sok karumpul di padaherang (ngalalakon) cenah tapak eta teh wates wilayah kakawasaan ki jongrang. Malahan aya hiji karajaan anu di sebut harum mandala,anu ngaran raja na lujiana.
Perbatasan 3 Desa,Desa Bangunkarya,Desa JadimulyaDesa Selasari

SAJARAH SELASARI

MAKAM EYANG JAGA RAKSA / GEGER SORE
Sajarah Asal mula selasari nyaeta perpaduan ngaran tina salakambang jeung banjar sari,da asal mulana selasari teh ngan aya dua dusun/kampung nyaeta salakambang jeung banjar sari.
            Hiji sajarah anu teu lepas tina ingetan masarakat selasari nyaeta hiji tokoh anu kaceluk eyang Jaga Raksa atawa anu di sebut Geger Sore,jaman harita mah bisa di sebut  jalma sakti. Eyang jaga raksa ceuk carita mah tepi ka ayeuna oge masih ngajaga atawa anu ngareksa desa selasari. Malahan di kuburna oge persis di hareupeun desa selasari tepatna wetaneun desa.
            Sajarah guha reregan. Guha reregan tempat panyipuhan,tempat gamelan buhun. Jaman harita mh eta gamelan bisa di gunakeun ku masarakat lamun arek hajat,tapi alatan hiji kajadian eta gamelan silem. Di sakitar guha reregan aya tempat tapa atawa patapan,anu ngancikna embah gede,nini gede,nyai mayang sari jeung Raden Priatna. Malahan embah gede jeung nini gede mah sok ngahiji ka guha gede banjar sari.
            Anu pernah jadi kuncen di guha reregan, aki Antam terus turun ka Aki Ode terus Ka Aki Karsa.
Sumber            : Sahidin Supriatna
Dusun Salakambang


KRONOLOGI TANAH ADAT


Tilas Tempat Desa Cilulumpang

DESA : CILULUMPANG
1.      BLOK CIKARET
2.      BLOK CIKUEUK
3.      BLOK BELENDER
4.      BLOK KALEN WULUH
5.      BLOK KALI BELET
6.      BLOK PATROL
7.      BLOK JAGRAK
8.      BLOK CIKARANG TENGAH
9.      BLOK CIGONDOK

ASAL USUL TANAH ADAT DI LOKASI BLOK CIKARET DAN PASIR UDAN.
            Tanah adat tersebut di atas di garap dan ditempati oleh leluhur sebelum penjajah Belanda datang ke Indonesia. Tanah adat tersebut dulunya adalah sebuah Desa Yang Bernama  “DESA CILULUMPANG”.
            Desa Cilulumpang ini dahlunya di pimpin oleh NAYANAKA yang merupakan keturunan dari Buyut RAKASEKTI yang makamnya ada di Dusun Giriharja Blok Cieurih.
            Dari Bapak Nayanaka Kepemimpinan Desa Cilulumpang turun kepada anaknya yang bernama Bapong Kasab. Pada saat Bapong Kasab menjadi Kepala Desa terjadi pengusiran penduduk oleh penjajah belanda. Karena penduuduk merasa takut maka dengan merasa terpaksa semua bubar / pergi dari Desa Cilulumpang. Kemudian mereka menempati atau tinggal di Blok Cikaret, Blok Cikueuk, Blok Patrol, Blok Jagrak, Blok Cikarang Tengah, Blok Cigondok.
            Walaupun para leluhur tidak setuju dengan pengusiran yang dilakukan penjajah Belanda, tapi semua Penduduk Desa Cilulumpang tidak berdaya menghadapi penjajah Belanda, malah bukti kepemilikan hak atas leluhur kami yang pada waktu itu berupa “BLANKO CAP SINGA” dirampas oleh Penjajah Belanda. Setelah Blanko Cap Singa dikumpulkan tanah-tanah tersebut di tutup oleh Belanda. Dan Lokasi Desa Cilulumpang dijadikan Boswesen.
            Setelah Indonesia merdeka, dan keadan betul-betul aman penduduk kembali ke desanya, tapi mereka menjadi bingung karena Desa mereka ini tidak boleh ditempati dan di tutup oleh pemerintah Indonesia dan dijadikan menjadi kawasan hutan. Malah masyarakat di paksa untuk menanam pohon jati tanpa di bayar sepeserpun. Ada juga sebagian masyarakat yang mencari benih-benih jatinya sendiri dan pada tahun 1965-1970 masyarakat di paksa kembali untuk menanam pohon mahoni, inipun tanpa di beri bayaran oleh pemerintah.

BUKTI-BUKTI PENINGGALAN DESA CILULUMPANG.
1.      ENCLAVE
2.      Tatapakan bekas peninggalan rumah Leluhur (Rumah Panggung)
3.      Tempat bekas Desa
4.      Tempat Pemandian
5.      Peninggalan Kabya     : Bekas Sawah, dan sawah yang masih di garap oleh keturunan di enclave
6.      Tanaman buah-buahan : Durian, Mangga, Petai.
7.      Silsilah keturunan yang masih di ingat oleh keturunan yang masih hidup.
SUMBER       : UDIN TUGASWARA
DUSUN KARANGMUKTI

















0 komentar:

Posting Komentar